Michel Jansen
https://www.linkedin.com/in/micheljansennl/ Meer over Michel Jansen
Een onderzoek van Annelies Raes, Loulou Detienne, Ine Windey en Fien Depaepe, KU Leuven.
Steeds meer instellingen voor hoger onderwijs investeren in technologierijke onderwijsruimtes, waardoor de vraag rijst hoe deze omgevingen zo effectief mogelijk kunnen worden vormgegeven. Een specifieke nieuwe onderwijsruimte is de synchrone hybride of gemengde leeromgeving waarin zowel de campus- als online-studenten tegelijkertijd leeractiviteiten kunnen bijwonen.
Aangezien synchroon leren relatief nieuw is, zijn er maar weinig onderzoeken die het gebruik en de effectiviteit ervan hebben onderzocht. Deze studie heeft het beschikbare wereldwijde onderzoek samengebracht tot een overzicht met betrekking tot de voordelen, uitdagingen en huidige ontwerpprincipes om synchroon hybride leren op te zetten.
Het onderzoek leverde een overzicht van voordelen op welke in twee categorieën zijn in te delen:
Afgezien van de bovengenoemde voordelen, biedt synchroon leren ook veel uitdagingen. Deze kunnen ook verdeeld worden in twee categorieën uitdagingen:
Lees het gehele onderzoek, tegen betaling, op https://doi.org/10.1007/s10984-019-09303-z
Een samenvatting van dit onderzoek en het LECTURE+ imec-ICON onderzoek is gepubliceerd op het Media and Learning News platform: Crossing borders with the hybrid virtual classroom.
Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de auteurs voor meer informatie.
https://www.linkedin.com/in/micheljansennl/ Meer over Michel Jansen
0 Praat mee